Kili Kili proiektuaren puntu honetan, horrelako proiektu batek suposatu duenaren laburpena bidali nahi dizuegu, proiektua hasi zenetik egin diren gertaera guztiak azaltzen dituen kronograma baten bidez.
Uda ondoren, berriro ekin genion jarduerari, baina egia da
lantalde teknikoak uztailean eta abuztuan lanean jarraitu zuela Udalak
agindutako dokumentuan, eta Kili Kili proiektuko talde eragilearen saioetan
landutako guztia jaso zela.
Hainbat lan-saio izan ditugu plan estrategikoa iruzkintzeko,
aztertzeko eta karpenak egiteko. Dokumentua oraindik irekita dago.
Plan estrategikoa Ultzamako udalak kontratatu duen
Hezkuntza-espazioetan adituak diren arkitekto talde batek idatzitako dokumentua
da, gure ikastetxean beharrezkoak diren aktuazioak eta obrak definitu,
ekonomikoki baloratu eta planifikatu egiten dituena, indarrean dagoen araudiari
egokitzeko eta egungo irakaskuntza-metodoei erantzuteko. Eta hori guztia, gure
txikiak eta gazteak baldintzarik onenetan hezi daitezen eta elkar bizi
daitezen, ezagutzan eta askatasunean hazten lagunduko dien espazio seguru,
eroso, bizigarri eta goxoan. Dokumentu horretan, gainera, talde eragilean eta
ikasleekin ere landu diren diagnostikoa eta proposamenak jasotzen dira (gogoan
izan behar dugu irakasleen, familien, udalaren eta ikastetxeko langileen
ordezkariak zeudela, noizbehinka, beren ikuspuntua jasotzea beharrezkoa izan
denean).
Ikasleak irailean hasi ziren Hezkolak zuzendutako
tailerrekin. Harrigarria da ikustea talde eragileak egindako lan-saioetan haiek
egon ez arren, gure seme-alabek aztertu dituzten ondorioak eta eskatzen
dituzten aldaketek logika eztabaidaezina eta erabateko gaurkotasuna dutela,
hezkuntza-erronka berrien eta ikastetxe batean jarduteko eta egoteko modu
berriei erantzunez. Hezkolak tailerren ondorioak idazten dituenean helaraziko
dizkizuegu. Tailerrak mimo handiz prestatu ziren. Gogoan izan eraldatzen ari
diren hezkuntza-espazioetan aditua den
arkitektura-talde batek diseinatu dituela gure txikientzako eta
gazteentzako tailerrak.
Gauzak horrela, proiektua bere horretan amaitzen ari dela esan genezake. Uste dugu helburu nagusia, hezkuntza-komunitatean Kili Kili egitea, bete egin dela.. Kili Kili kilimak egitea da, Kili Kili ilusioa eta lan-giroa sortzea da, Kili Kili pilak jarri eta aurretik nagikeria ematen duten gaietan sakontzea da. Kili Kili elkarrizketarako eta talde-lanerako orduak eta orduak izan dira, helburu bakarrarekin: gure seme-alabek jasotzen duten hezkuntzaren kalitatea hobetzea, haurtzaroaren ingurunea hobetzea, eta baita nerabezaroarena ere, gure kasuan. Kili Kili inguruko pertsonak biltzea izan da, indarrak batu, erronkak gainditu, asko ikasi. Kili Kili-n, zenbaketa egiten badugu, modu batera edo bestera jende askok hartu du parte, eta guztientzat esker oneko hitzak besterik ez ditugu.
Galdera bat egin, eta galdera bat egin digute: eta orain
zer?
Esan bezala, proiektu hau bere amaierara iristen ari da,
baina ilusio handia sortu du, eta oraindik energia gehiago dugu... gauzak forma
hartzen hasten direnean, zuekin kontatzen eta zuei kontatzen jarraituko dugu.
En este punto del proyecto Kili Kili queríamos haceros llegar un resumen de lo que ha supuesto un proyecto de esta envergadura con un cronograma que explica todos los hitos llevados a cabo desde el comienzo del mismo.
En este texto que sigue a continuación no nos extenderemos en explicar de nuevo todo desde el comienzo porque en este mismo blog buscando en los post anteriores tenéis acceso a toda la información generada, actas, justificaciones etc. Nos centraremos en aquello de lo que todavía no os hemos informado.
Después del verano retomamos la actividad, aunque es verdad
que el equipo técnico continuó trabajando durante julio y agosto en el
documento encargado por el Ayuntamiento y plasmando todo lo trabajado en las sesiones
del grupo motor del proyecto Kili Kili.
Hemos tenido varias sesiones de trabajo para comentar el
plan estratégico, estudiarlo y hacer aportaciones. El documento todavía está
abierto.
El plan estratégico es un documento redactado por un equipo
técnico de arquitectos expertos en espacios educativos que ha sido contratado
por el Ayuntamiento de Ultzama para definir, valorar económicamente y
planificar las intervenciones y obras necesarias en nuestro centro para
adecuarlo a la normativa vigente y para que dé respuesta a los métodos de
enseñanza actuales. Y todo esto para que nuestros txikis y gaztes se formen en
las mejores condiciones y convivan en un espacio seguro, confortable, habitable
y humanizado que les ayude a crecer en conocimiento y libertad. Este documento
recoge además el diagnóstico y las propuestas que han sido trabajadas en el
grupo motor (en el que recordamos, había representantes del profesorado, de las
familias, del ayuntamiento y trabajadores del centro como cuidadoras y
cocineras de manera ocasional cuando fue necesario recoger su punto de vista) y
también por el alumnado.
El alumnado iniciaba septiembre con los talleres dirigidos por Hezkola. Resulta sorprendente que no habiendo estado ellos presentes en las sesiones de trabajo con el grupo motor, muchas de las conclusiones a las que llegan y transformaciones que están pidiendo nuestros hijos e hijas parezcan de una lógica aplastante y de una actualidad absoluta, acorde a los nuevos retos educativos y a las nuevas formas de hacer y estar en un centro. Cuando Hezkola redacte las conclusiones de los talleres os las haremos llegar. Los talleres se prepararon con mucho mimo y cuidado, os recordamos que un equipo de arquitectas especializado en espacios educativos en transformación ha sido el encargado de diseñar los talleres para nuestros txikis y gaztes.
Nos hacemos una pregunta, y nos hacen una pregunta: ¿y ahora
qué?
Como decimos, este proyecto como tal está llegando a su fin,
pero ha generado mucha ilusión y todavía tenemos energía para más… cuando las
cosas vayan tomando forma os seguiremos contando y seguiremos contando con
vosotros y vosotras.
No hay comentarios:
Publicar un comentario